torsdag 16. september 2010

Deilige knekkebrød.

Første innlegget blir om knekkebrød.
Var hos en venninne her om dagen og hun hadde bakt de beste knekkebrødene jeg noen sinne har smakt.
Så da bar det hjem for å prøve lykken.
Her er resultatet og de er helt digg, hele familien liker disse.
Hemmeligheten er å få de tynne nok, der bommet jeg første gangen.
Her er jeg klar til å nyte min herlige høst lunsj.
OPPSKRIFT:
2dl sammalt rug grov
2dl havrekli
2dl kruskakli
2dl havregryn
2dl solsikkekjerner
2dl sesamfrø
2dl linfrø
2ts salt
1dl varmt vann blandes med en terning buljong
ca 6dl kaldt vann
Du finner ut av konsistensen på deigen selv
(må ikke være for våt)
Smør deigen ut på steke brett med smurt bakepapir på.
(bruk slikke pott og få den så tynn som mulig)
Skal bli tre brett av denne oppskriften

Sett ovnen på 200 grader
stekes i 30-45 min
NB! Hold øye med de, er ferdig når de er gylne og sprø.
Nyt de gjerne med en kopp te...
DEILIG!
Ha en flott høst dag :O)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar